Forum / Soru Cevap
Biraz uzun ama sorunu tam anlamanız için yazmam gerekli diye düşündüm.
Merhaba, stresten kafayı yemek üzereyim arabaya binme hevesim kalmadı 4-5 gündür. Ben bir araç aldım Uno 70s 99 model. Maşallah sanayiden çıkmıyoruz 1 aydır.. En baştan sona doğru anlatayım neler yaşanmış bilin ona göre cevabınız olur belki. Devir problemi yaşıyorduk frene basınca stop ediyordu ışıklarda falan beklerken, işi bilen bir ustaya uğramışız iyi ki.. Supap ayarı lazım bu arabaya demişti Allah razı olsun onu yaptırdıktan sonra devir sabit kaldı 700-800 mis gibi çalışıyor sessiz. Tabii biz o sırada bilmem gaz ayarı, rölanti ayarıdır, gaz beynini değiştik en sonda 1 gün sonra yine aynı sorunu yapmaya başlamıştı. Bu arada araba ara sıra tek marşta çalışmıyordu genelde 2. ya da 3. marşta çalışıyordu neyse biz bunu hiç aldırmadık etmedik. Bir gün arabayı park ettim kapının önüne aradan 12-13 saat geçti bir yere gidecektim baktım araba marş basıyor ama çalışmıyor.. allah allah dedim 3-4 defa denedim 3-4 saniye aralığında olmayınca bıraktım supap ayarı yaptırdığımız ustaya danıştım sağ olsun arabanın yanına kadar geldi bir şeyler yaptı araba çalıştı ateşleme bobinin soketini değiştiricez yarın gel uğra dedi. Neyse yarın oldu çalıştırdım gittim o ateşleme bobinin soketin bağlantısını değiştirdi. 2 gün sorun çıkarmadı 3. gün yine araba çalışmıyor haydee.. Öbür gün ustanın yanına gittim distribütör modülünü değişelim dedi. Tamam dedim aldım parçayı ben eve geldim. Akşam üzeri geldi onu taktı ve araba saniyesinde çalıştı hatta çalıştığını anlamadım bile. Neyse şu an o sorun bitti gibi araba çalışıyor olduğu gibi. Bu seferde 5 gün önce bir yere gidecektim 3-4 dakika oldu araba 75 derece falan öyle çok ısınmadı aslında neyse.. Motor tarafından 2 defa pat-pat diye ses geldi aşşırı korktum ve hemen kenara çektim kaputu açtım baktım bir şey yok çalıştırdım devam ettim. Bir sorun olmadı eve geldim ve park ettim. 2 gün sonra tekrar bindim yine aynı şeyi yaptı yani toplam 3 defa yaptı korkmaya başladım şahsen internette araştırdım umursamazsak ileride hava filtresini elimize almamızla sonuçlanabiliyormuş.. Bunun sebebi nedir?
Gaza basınca hava filtresinden gelen pat sesi ateşleme düzensizliği nedeniyle emme mabnifoltundaki havanın geri tepmesinden olur, egzozdan patlama ise çiğ yakıttan olur genelde, o patlamalar çok sorun değil ama şiddetli basınç filtrenin kazanını krıabiliyor o kısma genelde kapak takıyorlar, özellikle soğuk motorda sıralı sistem olmayan lpg sistemli araçlarda bu tip patlatmalar sık oluyor malesef, ama ustanız da bobin, distribütör vs o kısımlara yoğunlaşmış, buji ve buji kablosu bakımı yaptınız mı o kısımlara da bir bakılabilir
Sizler ile birlikte büyüyoruz. Bizlere destek olmak için abone olabilir ve yayınlarımızı paylaşarak beğenebilirsiniz.
@onlinetamirci Evet dün götürdüm buji ve buji kabloları sorunsuz çalışıyor. Bujileri tek tek kontrol etti. Arabaya şu anda yapılan bütün işlemleri söyleyeyim belki sizin bir fikriniz olur. Karbüratör temizlendi, supap ayarı yapıldı, distribütör modülü değişti, gaz ayarıdır bilmem ne ayarıdır onlar yapıldı, buji ve kablolarına bakıldı. Neyi değiştirmemiz gerekiyor acaba bende ateşleme ile alakalı bir şey var diyorum ama ne? En son Opet'ten gaz aldıktan sonra yapmaya başladı daha önce böyle bir sorun olmuyordu. Ayrıca araç şu anda da stop etmeler başladı sorun büyüyor galiba. Artık neyi değişecek bilmiyorum ateşleme bobini ya da distribütör falan mı acaba.
Ayrıca gaz kokusu geliyor böyle patlama yapacak gibi olduğunu oradan anlıyorum ve gazdan çekiyorum ayağımı. Nadiren yapıyor patlatmayı mesela 50 km yol gittim 2 defa falan yaptı. Bir de mesela 2 ya da 3. viteste 1500-2000 devirlerde gaza sabit basarken sanki tekliyor gibi oluyor araba gaz yemiyor gibi. Ne olduysa Opetin gazından sonra olmaya başladı. Ama denkte gelmiş olabilir tam gaz aldıktan sonra yapması bir acayip.
