Forum / Soru Cevap

Motor Arıza Lambası...
 
Bildirimler
Hepsini temizle

Motor Arıza Lambası Sürekli Yanıyor

3 Gönderi
2 Kullanıcılar
1 Reactions
336 Görüntüleme
(@burakkk)
Yeni Üye
Katıldı: 4 yıl önce
Gönderi: 2
Konuyu Başlatan  

Merhaba, 2013 Kia Rio Tam Otomatik Benzin/Lpg ‘ li bir araca sahibim. Kış aylarında Sabah çalıştırdıktan hemen sonra hareket edince araç istop ediyordu. Ancak çalıştırıp 2-3 dk bekleyince herhangi bir sorun olmuyordu. Bazı sabahlarda arıza ışığı da hemen yanıp sönüyordu. Daha sonrasında ustaya gittiğimde aracın subaplarının yandığını ve motor kapağını açması gerektiğini söyledi .Daha sonrasında araç yaklaşık 4 gün kendilerinde kaldı. Aracı 4. günde teslim almaya gittiğimde iki hafta aracı benzinde kullanmam gerektiğini söyledi ve daha sonrasında gaz ayarı yapıp aracı lpg de kullanabileceğimi iletti. Aracı teslim aldığımın ertesi günü motor arıza lambası yandı ve sönmedi. Tekrar gittiğimde gaz ayarı yapınca arıza ışığının söneceğini söyledi. Aracı iki hafta benzinde kullandıktan sonra gaz ayarını ve arf ayarını yaptırdım ancak arıza lambası sönmedi.Oksijen sensörünün değişmesi lazım dedi ve onuda değiştirdik ancak arıza lambası yine sönmesi. Defelarca arf ayarını yaptırdık. Araç sürekli olarak rölantide zengin karışım hatası veriyor. Uzun yolda benzinde kullanınca arıza ışığı bazen sönüyor. Ancak lpg de 25-30 km gidince ışık tekrar yanıyor. Benzinde de yandığı oluyor. Bir çok usta gezdim ancak bu lpg li araçlarda sorunun kronik olduğu söyleniyor. Benim aracımın Motor kapağı açılmadan önce böyle bir sorunu yoktu. Bu konuda yardımızı bekliyorum.



   
Alıntı
Online Tamirci
(@onlinetamirci)
Tamirci Admin
Katıldı: 4 yıl önce
Gönderi: 1344
 

Merhabalar Burak bey, İyi bayramlar dilerim.

Öncelikle lpg'li araçlarda sürekli yanan çok araç var ama herşey stabil ve ince ayarlı olduğunda yanmayan araçlarda var. örneğin şahsıma ait 2 araç var birisi 206 birisi 307, 206'da yanmıyor lpg'li herşey stabil ama 307'de mimgaz takılı 2 senedir bende ne yaptıysam sönmüyor ama lpg kiti kaynaklı olduğunu düşünüyorum artık. 

Sizin öncelikle kit markası nedir. 

AFR ayarı da yapıldığına göre ince ayar da yapılmış araca. bu noktada zengin yada fakir karışım hatası veriyorsa ateşleme hatası veren silindirdeki bujilerin sentil ayarına kadar kontrol edip ateşleme seçeneğinin elenmesi gerek.

ateşlemeye odaklanıyorum çünki benzinde kullandığımda da yanıyor demenizden yola çıkarak ateşlemenin verimsiz olması hava yakıt karışımının ideal ateşlenemesine neden olabiliyor olabilir.

bobin kontrolü buji kontrolü, sıfır buji bile takılsa tırnak aralık sentik ayarı gibi ek işlemler yapılabilir ama bunların hepsi ekstra masraf demek

tekleme sorununuz yok ise erteleyebilirsiniz. (anlattığınız kadarı ile subap için üst kapak yapıldığında bu sorununuz gitmiş) 

çünki bu işlemler basit işlemler de olsa ustanın el attığı her şey size işçilik maliyeti olarak geri dönecektir. 


Sizler ile birlikte büyüyoruz. Bizlere destek olmak için abone olabilir ve yayınlarımızı paylaşarak beğenebilirsiniz.


   
Cevap VerAlıntı
(@burakkk)
Yeni Üye
Katıldı: 4 yıl önce
Gönderi: 2
Konuyu Başlatan  
  • @onlinetamirci iyi bayramlar, lpg kiti Brc. Ama dediğim gibi bu sorun kapak açıldıktan sonra oldu. Bujileri ve bobinleri de kontrol ettirdim. Ancak herhangi bir sorun yok dendi. Ankarada bu konularda önereceğiniz bir usta var mıdır acaba birde onu sorayım size.


   
Cevap VerAlıntı
Paylaş: